Srebrne nagrade 2014/2015

Srebrno nagrado prejmejo trije projekti

Projekt: IZKORIŠČEVALEC TOPLE ODPADNE VODE

Avtor: Gašper Sedej, Mentor: Jurij Drev; Gimnazija Jurija Vege Idrija


 

Projektno delo z naslovom »Izkoriščevalec tople odpadne vode« govori o izdelavi vodno nepropustne posode, ki je po obodu izolirana proti izgubi toplote. V posodi so cevke po katerih teče topla odpadna voda, ki se v ceveh zadrži do določene temperature ter tako ogreva čisto sanitarno vodo. V nalogi so opisani in navedeni vsi preračuni, analize ter postopek delovanja.

 

projektu je podrobneje opisano načrtovanje, konstruiranje in izdelava.


Projekt: MODELIRANJE IN IZDELAVA ROBOTSKE ROKE

Avtor: Gregor Bizjak in Žan Polh, Mentor: Aleš Harmel; Šolski center Postojna

Cilj projektne naloge je bil izdelati in sprogramirati robotsko roko. Z njo bi bil predstavljen tipični primer robotskega modela, ki se dandanes uporablja v industriji. Sama sva izdelala preprosto robotsko roko, ki se bo premikala s pomočjo šestih servomotorjev. Servomotorji so krmiljeni z mikrokontrolerjem Atmel ATMEGA64 8-Bit. Ogrodje roke je narejeno iz plastike. Najprej je bil zmodeliran vsak sestavni del roke posebej v Creo 2, nato pa natisnjen s 3D tiskalnikom.

projektu je podrobneje opisano načrtovanje, konstruiranje in izdelava.


Projekt: ZRAČNI MOTOR

Avtor: Matjaž Škafar, Kristjan Šmelc in Alen Slavič; Mentor: Robert Balažic; Srednja poklicna in tehniška šola Murska Sobota


Končni izdelek je rotirajoči zračni motor. Rotirajoči zračni motor je znan po gibanju lopatic. Za
proizvajanje energije za rotirajoče gibanje gredi se uporablja zrak. Vrteci element je bat, ki je
nameščen na pogonsko gred. V ohišje je vgrajeno poljubno število lopatic, ki prosto drsijo. Zrak pa
črpamo skozi vhod motorja, ki povzroča rotacijsko gibanje gredi. Zračni motor lahko uporabljamo v
čolnih, avtomobilih, nas pa bo vgrajen na kolo.

V nasi različici zračnega motorja se stisnjen zrak dovaja skozi razdelilec na vrhu motorja, od tam pa
gre po zračnem kanalu v komoro. Znotraj motorja je šest komor, ki so med seboj ločene z lopaticami,
te pa so 5 torzijskimi vzmetmi pritrjene na spodnjem delu ohišja. Ko se prva komora približno do
polovice napolni z zrakom, premaga trenje in bat potisne naprej ter se tako začne polniti naslednja
komora, ki spet potisne bat naprej itn.