Industrijska podjetja niso organizacije, v katerih bi bili pretirano navdušeni nad spremembami. Tudi zato njihova digitalna preobrazba ni popolnoma brez izzivov, a jih je s premišljenim pristopom možno preseči.
Robi Rep, 29.11.2022
V industrijskih podjetjih, ki jih sestavlja množica zaposlenih, procesov in naprav, je digitalna preobrazba lahko velik zalogaj, saj prinaša spremembe v vsakega od omenjenih sestavnih delov.
Oglejmo si šest izzivov, s katerimi se podjetja pogosto srečujejo v procesu digitalne preobrazbe, in rešitve zanje.
Pri tako vseobsegajočem projektu, kot je digitalna preobrazba podjetja, se vprašanje "kje začeti?" marsikomu postavi kot prvo.
In prav je tako.
Digitalna preobrazba brez jasno postavljene strategije, ki je usklajena s siceršnjimi vrednostami in cilji podjetja, nima realnih možnosti za pravi uspeh. Ključno je, da v podjetju opravimo evalvacijo stanja in določimo korake, po katerih bo preobrazba potekala.
Vodstvo podjetja ni le tisto, ki odloča o financiranju projektov, ampak ima tudi ključen vpliv na poslovno strategijo in organizacijsko kulturo.
V primerih, ko pobudniki digitalne preobrazbe prihajajo iz tehničnih oddelkov podjetja, je pomembno, da se slednji pri predstavitvi ideje o digitalni preobrazbi ne odmikajo od siceršnjih strategije in ciljev podjetja, ki jih zasleduje vodstvo. Pričakovani učinki naj bodo merljivi iz vidikov, ki so pomembni odločevalcem v podjetju, med katerimi je finančni zagotovo eden izmed najpomembnejših..
Digitalna preobrazba temelji na tehnologiji, a to ne pomeni, da se lahko za uspeh zanašamo zgolj nanjo. Podjetja pogosto implementirajo tehnološke rešitve in pričakujejo, da bo to avtomatično prineslo dodano vrednost ali rešilo njihove probleme.
Če ne želimo, da nova tehnologija prinese nove izzive, se je potrebno digitalne preobrazbe lotiti z mislijo na vse učinke, ki jih prinaša. Uspeh digitalne preobrazbe industrijskih podjetij je tako odvisen tudi od njihove sposobnosti ustvarjanja organizacijske kulture, ki povezuje oddelke in zaposlene z različnimi vlogami v procesu digitalne preobrazbe ter omogoča sledenje vzpostavljenim strategijam.
Industrijska podjetja ustvarjajo ogromne količine podatkov, vprašanje pa je, ali so ti podatki dostopni in zbrani v uporabni obliki.
Če vaše podjetje nima urejenih podatkovnih tokov med različnimi oddelki, proizvodnimi sredstvi in procesi, je to prvi izziv, ki bi se ga morali lotiti. Z uvedbo PLM sistema ne boste le ponudili enotnega vira informacij skozi življenjski cikel vaših izdelkov, ampak postavili tudi robusten temelj za uspešno digitalizacijo celotnega podjetja.
Po raziskavi PTC se skoraj polovica projektov digitalne preobrazbe konča z negativno donosnostjo (ROI). S takšnimi rezultati je tudi iluzorno pričakovati nadgradnjo ali razširitev digitalizacije, kar lahko pogosto pomeni tudi njen konec.
Pri digitalni preobrazbi je zato izjemno pomembno usklajevanje s splošno strategijo podjetja, vključevanje in usklajevanje vseh deležnikov, preizkušanje na manjših primerih in določanje ustreznih organov upravljanja s projektom digitalne preobrazbe.
Digitalna preobrazba ni enkraten projekt, ampak največkrat pomeni dolgoročen napor podjetja, ki temelji na iteracijah, gradnji na izkušnjah in doseganju oprijemljivih rezultatov.
Ravno zato mora biti izbrani ponudnik rešitev in storitev za digitalno preobrazbo sposoben slediti clijem in strategiji vašega podjetja danes, jutri in čez nekaj let. Vprašajte se, kakšne rešitve ponuja, kako lahko pospešijo vaša prizadevanja za digitalno preobrazbo in ali bo sposoben slediti vaši rasti.
Digitalna preobrazba s seboj vedno prinaša izzive, a ti niso niti približno tako veliki kot izziv, ki ga predstavlja odklanjanje digitalne preobrazbe ali njeno neustrezno načrtovanje.
Stopite v stik z nami in z našimi strokovnjaki začrtajte pravo pot do digitalne preobrazbe vašega podjetja z najrobustnejšimi rešitvami na trgu.