S škofjeloškim podjetjem Polycom smo v pilotnem projektu potrdili zmogljivost obogatene resničnosti pri razvoju, izdelavi in vzdrževanju zahtevnih orodij.
Robi Rep, 24.09.2021
Bralci časnika Finance so v sklopu letošnjega izbora Tovarna leta lahko spoznali tudi izjemno zanimiv pilotni projekt vpeljave obogatene resničnosti (AR) v razvoj, izdelavo in vzdrževanj kompleksnih orodij v podjetju Polycom.
Kot je moč prebrati v članku, objavljenem v sklopu Tovarne leta, so v podjetju Polycom že dlje časa razmišljali o vpeljavi obogatene resničnosti, prvo pandemijsko leto pa jim je ponudilo priložnost, da se tej tehnologiji posvetijo podrobneje.
V podjetju, ki 82 % prodaje ustvari s prodajo avtomobilski industriji, so prvi korak z obogateno resničnostjo storili pri virtualnih predstavitvah podjetja in procesov v tovarni. Z letošnjim letom so AR pričeli uporabljati tudi v orodjarni, kjer je glavni cilj sistematično izboljšanje poslovnega procesa s pomočjo digitalizacije modelov orodij.
Pilotni projekt je jedro prednosti AR pokazal predvsem v orodjarskem razvojnem centru. Kot opisuje direktor Polycoma, Iztok Novak, so tam na dejanskih primerih spoznali, kako hitro lahko AR odpravi potrebo po fizični dokumentaciji, omogoči delo strokovnjakov na daljavo ter olajša deljenje tehničnih informacij med deležniki.
Sestava termoplastičnega orodjaPolycom v obogateni resničnosti, prikazana na na 3D-očalih Hololens.
Ob tem g. Novak poudarja, da je kljub zmogljivosti, ki jo AR ponuja procesom v orodjarni, izjemno dodano vrednost predstavlja tudi uporaba te tehnologije pri predstavitvah montaže orodij na daljavo, s čimer so vpeljavo AR v Polycomu pravzaprav začeli. Stranke si procese lažje predstavljajo, hkrati pa so običajno navdušene, da Polycom uporablja tako napredno tehnologijo.
Seveda AR ni tehnologija, ki bi jo lahko uporabili brez določenega premisleka. Kljub temu, da AR platforma Vuforia omogoča izjemno enostavno, skoraj "povleci & spusti" ustvarjanje AR izkušenj, je potrebno modele razvijati tudi z mislijo na uporabo te tehnologije v kasnejših fazah. In na drugi strani, kot poudarja naš svetovalec za področje Industrije 4.0, Hubert Golle, "morajo biti v AR izkušnji prave informacije postavljene pravilno ob upoštevanju različne usposobljenosti zaposlenih, kar pomeni glavni fokus v fazi uvedbe."
Ob upoštevanju teh osnovnih pogojev lahko prav vsako proizvodno podjetje s pomočo obogate resničnosti najde neverjetno veliko novih virov dodane vrednosti. Vabimo vas, da se tudi vi prepričate o uporabni vrednosti AR rešitev na vaših izdelkih. Z našimi strokovnjaki se lahko dogovorite za informativni sestanek ali pilotni projekt.
Daljši članek je bil objavljen v tiskani izdaji časnika Finance, brezplačno pa je v celoti na voljo tudi na spletni strani Tovarne leta.