Digitalna preobrazba

Proizvajalec električnih vozil e.Go digitalno nit vpeljuje z rešitvami PTC

V tekmovalni avtomobilski industriji si morajo start-up podjetja prostor izboriti z drugačnim pristopom do dejavnosti. Nemški proizvajalec električnih vozil e.Go je svojo vizijo sodobne mobilnosti oprl na vzpostavev digitalne niti s pomočjo rešitev PTC.


Robi Rep, 02.12.2021

branja

Nemško start-up podjetje e.Go je proizvajalec električnih vozil z inovativno vizijo prihodnosti prevoza z nizkocenovnimi električnimi avtomobili, ki ustrezajo sodobnim zahtevam kupcev, trga in podnebja.

Bistvo vizije podjetja e.Go je prilagodljivo lastništvo vozil in poslovni model z globalnimi franšizami. Takšen pristop je zahteval ponoven razmislek o celotnem življenjskem ciklu izdelka in vključevanje tehnologije, ki celovito podpira procese vse od razvoja do proizvodnje, prodaje in vzdrževanja.

Poslovni model, postavljen na podlagi razumevanja trga

Podjetje e.Go se je z močno konkurenco na trgu električni vozil odločilo spoprijeti na podlagi temeljite analize trga.

Prva ugotovitev analize je pokazala, da se proizvajalci luksuznih električnih vozil soočajo z visokimi stroški baterij in imajo zato nizke marže. Druga ugotovitev je namigovala, da je razvoj cenovno dostopnega električnega vozila tudi stvar finančne privlačnosti. Več kot tri četrtine ljudi v raziskavi se je namreč vozila na kratke razdalje. To je pomenilo, da bi lahko v e.Go uspeli svoja vozila uspešno tržiti iskalcem drugega avtomobila ali tistim, ki želijo z oddajanjem svojega vozila pridobiti dodaten vir prihodka. 

Vzvod konkurenčnosti so pri e.Go našli tudi v vzpostavitvi globalnega sistema franšiz, ki temelji na enostavno ponovljivi proizvodni tehnologiji in mikro proizvodnih obratih. 

V e.Go so se na podlagi teh ugotovitev lotili popolne preobrazbe življenjskega cikla izdelka in vpeljave tehnologij, ki so bile zmožne podpreti postavljeno vizijo. 

Digitalna nit je v e.Go uresničila inovativno vizijo 

Pri e.Go so se digitalne preobrazbe, ki bi omogočila prehod na načrtovan poslovni model, lotili celovito. V sodelovanju s podjetjema PTC in Microsoft so vzpostavili digitalno nit. Ta je povezala njihove procese, naprave in zaposlene ter rešitve, kot so Windchill, Creo, ThingWorx in Vuforia

Kot pojasni vodja razvoja, g. Debets, so morali v novem načinu dela pričeti "odločitve sprejemati hitro", to pa je mogoče le "s platformami, ki samodejno posredujejo spremembe v vse datoteke, kjer je potrebno, da se pojavijo, in omogočijo dostop do njih vsem, ki jih potrebujejo". Takšen enoten vir informacij jim zagotavlja PLM platforma Windchill. 

Izjemnega pomena za e.Go inženirje je tudi kakovost sodelovanja pri razvoju s franšiznimi partnerji in zmožnost hitrega prilagajanja oblikovnih zasnov. Ker pri e.Go uporabljajo kar nekaj OEM komponent, je zmogljivost in prilagodljivost 3D CAD okolja, kot ju ponuja Creo, velik dejavnik pri učinkovitosti razvoja in proizvodnje. 

V proizvodnji se vse sestavi v celoto s pomoćjo digitalnih dvojčkov. S podatki, ki jih ponuja IIoT platforma ThingWorx, lahko v e.Go izdelajo digitalno upodobitev skoraj vsakega fizičnega sestavnega dela, ki ga uporabljajo. V povezavi z identifikacijsko številko vozila (VIN - Vehicle identification number), se digitalni dvojček uporablja in po potrebi posodablja skozi celoten življenjski cikel izdelka. Na proizvodni liniji digitalni dvojček na primer nosi informacije o konfiguraciji, na podlagi katere operaterji natančno vedo, kakšen bo naslednji korak, ki ga bodo morali opraviti. 

Podobne prednosti ima tehnologija obogatene resničnosti (AR). V e.Go jo uporabljajo med sestavljanjem vozil in preverjanjem kakovosti, služi pa tudi usposabljanju sodelavcev v franšizah. 

Zgodnja vzpostavitev digitalne niti je omogočila operativnost

Debets ugotavlja, da je njihova strategija obrodila sadove. "Vse je zelo sistematično. V CAD konstruiramo kose, s PLM jih združujemo v konfiguracije, nato pa podatke shranimo v strežnik Azure in jih uporabimo v IoT okolju za lažje razumevanje VIN številk". V nadaljevanju "z AR preverimo ali je izdelek prave oblike, prileganja in kakovosti. Če je temu tako, posnamemo fotografijo, ki jo povežemo z modelom, in vse skupaj za vedno shranimo v digitalnem dvojčku izdelka". 

Električna vozila e.Go so rezultat premišljenega načrtovanja in odprtosti do tehnologije. Podatki v njihovi proizvodnji podpirajo vsakega od vidikov poslovanja podjetja, hkrati pa so osnova, na kateri bo e.Go lahko posloval in rasel v močni konkurenci avtomobilske industrije. 

Digitalna preobrazba je pravi odgovor na izzive vsakega podjetja, ne glede na njihovo branžo, velikost ali izkušnje. Stopite v stik z nami in spoznajte, kako vam lahko pomaga. 

Preberite še

Digitalna preobrazba
Imate pravo organizacijsko kulturo za digitalno preobrazbo?

Uspeh digitalne preobrazbe industrijskih podjetij je odvisen od njihove sposobnosti ustvarjanja organizacijske kulture, ki povezuje oddelke in zaposlene z različnimi vlogami ter omogoča sledenje vzpostavljeni strategiji digitalizacije.

Digitalna preobrazba
Volvo Group kakovost zagotavlja s pomočjo digitalne niti

Volvo Group je z uvedbo obogatene resničnosti in vzpostavitvijo digitalne niti omogočil najvišjo možno stopnjo zagotavljanja kakovosti v svojem proizvodnem procesu.

Digitalna preobrazba
Iz Tovarne leta: Kako izboljšati razvoj in operativno učinkovitost?

Uspešna podjetja, kot je letošnji prejemnik naziva Tovarna leta, ETI Elektroelement, že danes razmišljajo o prihodnosti. Naš svetovalec za industrijo 4.0 v intervjuju za časnik Finance pojasni, kaj to pomeni na področju digitalne preobrazbe.